Frisyrtips!

Jag fick en fråga utav en läsare vad som är en snygg frisyr som jag kunde rekomendera, hon ville ändra lite på sig. Denna tjej har alltså långt hår. De bara 'hänger och slänger' vad jag fattade det som. Så detta kan jag mer än gärna rekomendera åt dig:)

Är man rädd att ta bort en del på längden så kan de hjälpa att kanske klippa en lugg, om man nu inte har det redan. (vilket denna tjej inte har, eller?)


Titta här på Audrina, de blev en helt annan frisyr när man klippte en lugg på henne. Skitsnyggt! De finns ju en hel uppsjö på olika luggar om de skall vara en sne lugg, spikrak lugg, tunn lugg och så vidare. Jag visar lite bilder här nedanför på olika luggar :)

    

Bilden ovan på Brittan är en bra lagom frisyr för en som har långt hår och inte vill klippa av sig det. Bara man klipper till en lagom tjock ( alltså tjockleken på luggen, tunn eller tjock ) lugg, och sedan så flikar man in siderna så det ramar in ansiktet lite mer.


De kan man även se på Heidi här att hon har en lagon tjock lugg och inflisade sidor som ramar in ansiktet lite mer.

Men vill man och vågar så kan jag rekomendera pag'en/Bob'en. De är nog den mest snyggaste enkla frisyren jag vet. Den är lika snygg ostylad som stylad. Plus att de finns många olika varianter.



Victoria har en ganska kort sådan frisyr men hur snygg är den inte? En lång sne klippt lugg och uppklippt, och sedan kortare uppklippt i bak. Lätt att få volym och ruffsa till det lite!



Man kan klippa in nacken lite mer om man vill. De är mest en smaksak. När man klipper en sådan här frisyr, kortare i nacken och längre ifram så kommer man att märka att man vill ha de kortare och kortare tills man hittar en bra längd. Ask me, i know! Jag klippte mig kanske 4 gånger inom loppet på 3 veckor. För att det var för långt helt enkelt.



Här är en lite längre variant, denna längt är så himla snygg! Det är också grymt skönt att inte ha något hår som ligger på nacken. Ibland kan jag sakna denna frisyr. Jag kan tänka mig att Rihanna har en lite längre snelugg men en ganska jämn upp klippt page.

För er som inte vågar klippa riktigt såhär kort (bilderna ovan) kan börja med denna längd på håret som Lauren har här på bilden nedan. De är också en snygg och lättskött frisyr den med. Snygg stylad som ostylad!



Nu har du fått några tips på olika snygga frisyrer enligt mig. :) Jag hoppas att de gav dig någon hjälp och att du fick lite ideér och tips! Lycka till!

Kram



Kommentarer
Anonym

åh vilken jättesöt blogg :D

2010-04-03 @ 09:36:49
URL: http://blondieofsweden.blogg.se/
erika

tack så jätte mycket för inlägget och tipsen, det gav mig en del ideer faktiskt:) Kul att se vad du tycker är snyggt också.KRam

2010-04-03 @ 11:59:54
URL: http://minimini.blogg.se/
sarahlynea

alla frisyrerna var jättesnygga!

2010-04-06 @ 00:02:22
URL: http://sarahsundberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0