Taco-gratäng al'a Sarah!



Idag vart jag så himla sugen på tacogratäng. Så jag gick ner o köpte alla saker som man behöve ha till! Åh vem tror ni glömer en sak? Jo jag! Majonäsen, suck! Men ja tog matlagningsgrädde ist för majon! Haha och de gick minst lika bra:)

Visst ser de gott ut??

Här har du receptet:

Sätt på ugnen på 175 grader!
Koka ris för så många personer ni är, det får man köra lite på känn.
Stek köttfärsen och häll på en tacokrydda mix.
Sedan häller du riset i en ungsform, efter det häller du den stekna köttfärsen över riset.
Nu ska du blanda 2 dl gräddfil + 2dl Majonäs + en påse tacokrydda mix. Häll nu detta över köttfärsen.
Krossa taco chips i inte allt för små bitar, häll som ett täcker över, detta på känn. Inte för mycket men inte för lite heller. Strö nu över lite riven ost och sedan skjuts in i ugnen i ca 15-20 min!
Serveras med en god sallad eller vad ni själva tycker hör tacos till!

Gillar ni tacos så kommer detta vara en favorit hos er! Testa och säg gärna hur de smaka och vad ni tyckte! :)



Kommentarer
malin

det där såg himla gott ut:) alla har vi ju våra knep. vilket är ditt? majjo, skulle du ha det i gratängen?

2010-09-21 @ 01:24:04
URL: http://troddedu.blogg.se/
malin

thanks! ska bli kul o pröva:)

2010-09-22 @ 12:12:29
URL: http://troddedu.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0