TIPS- MAT!

Jag vill tipsa er om en så otroligt god grej.
För någon vecka sedan så skulle vi käka torsk. Mylove hade för länge sedan hört eller sett på något matlagnings program att man kunde 'panera' om de nu kan kallas så, med mjöl, ägg och krossade cornflakes. Jag gillar fick och detta var nog bland de godaste ja ätit. Ni som gillar fisk måste bara testa de! De kommer inte att göra er besvikna. Det är hundra gånger så godare än de man köper färdiga i affären. Jag kommer nog aldrig mer köpa färdig panerad fisk, ja men ni vet sprödbakad fisk. Nää! Detta var de bästa!

Här får ni en bild på maten. Vi käkade potatis, rivna morrötter och remouladsås, MUMS!



Det är enkelt, tina torskblock, lägg dem i mjöl, doppa sedan de inmjölade torskblocken i ägg, krossa cornflakes rätt så mycket och sedan så tar du och täcker torsken med de. Stek försiktigt i pannan! :) Svårare än så är det inte.  



Kommentarer
Anonym

Kan du inte skriva receptet? eller skicka det till mig.. kram

2011-04-03 @ 11:12:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0