Olika åsikter!


Ja jag blir nästan förbannad, fast ändå inte. Var ska jag börja?

Jag hade länge funderat på att bli nagelteknolog. Men har alltid tyckt att kurserna är så dyra. Just när man skall stå för dem själv, får man utbildningar utav ett företag så skulle ialla fall jag gå så många jag fick. Men jag kollade upp olika utbildningar och tillslut gick jag en här i min stad. Jag hade en jätte trevlig och helt fantastisk grym tjej. Tack M!

Innan ja började min utbildning, och kanske lite mer än ett år innan funderade jag på att köpa mig ett litet "test-kitt" men nu i efterhand så tänker ja, fan va tur att ja inte gjorde det. För denna kurs har fått mig att inse jätte mycket. Att en nagelteknolog har så mycket ansvar om sina kunder är något så stort, ni anar inte. Alla dessa bakterier de finns på alla människors händer är enorma, de finns massvis med sjukdommar. Behandlar man inte sin kund rätt kan de blir riktigt illa.

Så jag är glad att jag har lärt mig hur jag ska tackla allt och veta vad jag ska göra vid vissa situationer!

När ja läser att folk sitter hemma och gör naglar med dessa medel blir jag lite arg. Vet ni vad ni håller på med? Visst de finns väl beskrivningar om hur ni skall göra osv. Men behandlar ni fel och gör ett misstag så kan ni göra så att eran nagelkund tappar sina naturliga naglar.. De vill ni väl inte? Va istället proffisionella och gå en utbildning. De har ni igen senare, det är pengar som ni tjänar ihop på sen. En bra investering om ni frågar mig! Brinner man för något så har man råd, och gör så att man kan göra de man vill!


Jag klarade det, då gör ni också det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0