Styrke träning hemma!

Blev ett hårt ct pass på 30 min, ökade tempot en aningen + att jag ökade motståndet två nivåer! De brände gött i benen och i röva ;)

Blev ett hårt mag-tränings-pass hemma. Det funkade lika bra!

Magövningar+rep.

Vanliga situps - 20x2
situps sida (höger) - 15x2
situps sida (vänster) - 15x2
rumplyft - 10x2
planka med knödrag - 10x2

sedan har jag två övningar som vi gjorde mycket när jag tränade simhopp.
såhär gör ni:

Cykling - 20x2
Du ligger på ryggen dra upp överkroppen och benen lite från marken så du känner magen jobba. armarna har du vid sidan ungefär så som du har när du springer eller joggar. Så möter du höger armbåde med vänster knä. och sedan tvärt om. Detta ska flyta på och se 'mjukt' ut. 

Grupperingar - 10x2
Samma sak här du ligger på rygg och lyfterbenen och överkroppen ett par centimeter över marken sedan drar du ihop kroppen som en köttbulle sittandes på rumpan typ. och sedan när du drar ut till liggandes igen så skall du inte nudda marken med benen eller överkroppen.

Och allt detta gör ni x2 ;) Kör hårt! *Ska man vara fin måste man lida pin*

Jag hoppas ni förstår min beskrivning. Jag kanske kan göra en video på dessa övningar om det finns intresse. :)  

Nu skall jag slänga mig i duschen och sedan gå till affären och sedan blire mat till magen :)

PUSS!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0