Listan kan vara lång

... för vissa och kort för andra. Min lista har jag en del kvar att pricka av. Men jag har kommit en bra bit på vägen. Att känna att man har lyckas med att uppfylla saker som man har strävat efter så länge är lycka. Det får en att kunna gå ett trappsteg uppåt till toppen. Man mår så otroligt bra utav den känslan. Det jag pratar om är mål, att sätta upp mål. Jag tycker man skall ha mål här i livet. Många riktigt stora men några mindre stora. Storleken har ingen betydelse. Betydelsen är när man bockar av dom.

Igårkväll satt jag här vid datorn och funderade lite. Tankarna ang mål kom upp. Jag har fortfarande många mål kvar att pricka utav. MEN. Jag har kunna pricka av ett flertal på min lista. Jag har lyckas! två stora mål som jag har haft länge är nu av prickade för ca 5-6månader & 1år sedan kunde ja pricka utav dem.

Jag vart diplomerad Nagelteknolog som jag så länge sedan hade vela bli. Nu är jag det :)
Jag tog de stora steget och flyttade från allt jag hade i Kga och bosatte mig hos min sambo och min kärlek i Jönköping. Här trvis jag! Kunde inte bli bättre.

Efter semesten har jag förhoppningsvis prickat av 1-2mål till.

Vill man, kan man. Vi alla har en stark vilja inombord. Vi alla vet vad vi vill här i livet. Stora som små saker! Sattsa och du har inget att förlora. Du blir bara en erfarenhet rikare!

Kom igen nu, jobba, jobba, kör hårt, du vet att du kan och vill! DU ska dit! Till toppen!

ye, ye, ye!


Kommentarer
Madde S

Bra text gumman! Helt rätt!

2011-07-22 @ 05:11:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0