Att finnas där..

Att veta och ha stöd utav någon vän är något som man verkligen uppskattar. Att man inte bara sitter och lyssnar och nickar till och sägar "jag förstår dig". Att ha någon som man verkligen kan diskutera ett "problem" med måste man ha. Man kommer ingen vart annars. Att höra frågor från en annan människas vinkel och höra vad den skulle ha gjort och vad den tycker. Det är viktigt att ha en sådan vän som ställer upp. Någon som finns där dygnet runt där för en om man skulle vilja prata.

Dessa vänner finns det absolut inte gott om, inte ens om man letar noga. Fråga mig jag vet! Man blir så beroende utav varandra. Att kunna prata ut "live" eller prata via msn eller sms eller vad som helst, spelar igentligen ingen roll. Ibland kan det vara svårt att prata "live" så med någon. Då kan det vara skönare att skriva utav sig. Det är absolut inga fel det heller! Det är bättre man får ut allt man vill få ut.

Med detta inlägg vill jag bara säga att ta vara på era nära, verkligen nära vänner! Berätta för den personen att du är beroende utav henne/honom. Att du tycker om den personen. Ge varandra komplimanger, och de behöver inte vara något stort. Kan vara allt från håret, kläderna, ja istorsätt vad som helst! MEN, Var alltid ärlig! Att låtsas ge en bra komplimang och mena något annat är inte alls bra! Så håll till de som du tycker är bra :)

Allt som du utgör på en dag utspelar sig på vilket humör du är på. Visst sedan kan vi alla ha en "bad-day" absolut! Men man blir ingen glad och positiv människa om man skall gå och trycka ner sig själv. ATt kunna nämna något bra man har gjort på en hel dag stärker en. Att kunna stå framför en spegel och erkänna/säga till sig själv innan man skall iväg till jobbet, en fika eller vad som helst, att man är nöjd med kanske håret, ögonen eller att maskaran vart perfekt idag. Det är något alla borde göra! Jag har lärt mig att bygga upp mitt självförtroende, det är ju bara jag som tjänar på det! Jag mår bra utav det! Mår jag bra, så mår min omgivning ocksåbra utav det!

Tänk positivt! :) Detta blev ett långt och djupt inlägg. Men ville bara skriva detta, och kanske få några att tänka till. ♥


Kommentarer
mami

fint!!!!!!!du är bra...tänk att man har lyckats att forma å fostrat dig till den du är...vi var väldigt unga föräldrar jag å pappa å det var inte många i våran omgivning som trodde på oss...men 24 år senare med tre fantastiska flickar...jag är stolt!!!!!!!älskar er

2009-12-02 @ 11:32:47
rebeccaj.

håller med dig om att det inte finns många "bra" vänner och att man behöver någon som man kan lita på!

2009-12-02 @ 18:16:08
URL: http://inteduintejag.blogg.se/
Fanny

vad bra skrivet sarah, rätt in i hjärtat på mig! du är bäst, jag är beroende av dig. LOVE YOU!

2009-12-02 @ 21:56:46
J

De är just den vännen som de finns så få om de är just den vännen du är för mig <3



dina kloka ord när man mår dåligt är de absolut värdefullaste!



Finns alltid här för dig....

kramar om

2009-12-04 @ 00:38:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0