Vissa tips är inte OK tycker ja!

Jag satt nyss och klickade in mig på en blogg som hade ett tips till oss tjejer ang våra röda dagar. Alltså då vi har mens. Det stod såhär:



"PSST! Hur vet man när man ska byta tampong? Jo, när den går lätt att dra ut är den förmodlingen blodfylld. Är det trögare att dra i snöret behöver du antagligen inte byta än på ett tag."


Man skall absolut inte ha en tampong i underlivet mer än ett 8a timmar.. Sköter man de inte bra så kan man få tampongsjukan. Här nedan är lite information om de. Jag har aldrig råkat ut för de och jag slipper de helst :) Så tjejer där ute, va verkligen rädda om era kroppar!! :)



-Kallas på sjukhusspråk "toxiskt chocksyndrom". Sjukdomen orsakas av ett gift, alfatoxin, som en viss bakterie utsöndrar. Bakterien finns i vår omgivning, på hår och hud och kommer det in i slidan via tampongen i tillräckligt stor mängd kan man drabbas. Därför är det jätteviktigt att du tvättar händerna varje gång du sätter in en tampong och att du byter ofta. Symtom är kräkningar, feber, utslag och muskelvärk, ungefär som vid en influensa. Tampongsjukan är en väldigt ovanlig sjukdom, och är ingenting man bör gå omkring att tänka på om man råkat glömma en tampong inne några timmar för mycket. Vid mycket hög feber bör du alltid kontakta läkare.
(texten är tagen från: Här!)


Så detta tips var en stor DISS för mig!
Vad tycker ni, var de ett bra eller ett dåligt tips?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0