Söndag 14 mars

Idag har jag inga speciella planer. Mer än att älsklingen kommer hem, när de vet jag inte. Men ja skall ha lite tid innan han åker till Jönköping igen.

Ja satt och funderade denna helg ganska mycket faktiskt ang flytt till Jönköping. Just nu känns de jätte långt bort. När ja siter och söker på de olika frisörsalongerna så är de bara 'frisör' inga som ja sett gör naglar. Finns de inga salonger som gör naglar i Jönköping? På ett sätt är de bra, men undrar om dom vill ha in en nagelteknolog? Får jag inte jobba som både frisör och nagelteknolog så är de inte där jag vill jobba. Sedan har vi de här med min sjukdom. Att ja svullnar upp lite här o där. Hoppas den salongen förstår mig som jag kommer jobba på. Sätter de sig i ögonen så vill o ja kan inte jobba då. 

Jag trivs jätte bra att jobba hos mamma och syrran. De gör jag verkligen, dom förstår mig när jag får dessa svullnader och så vidare. Nu när vi börjar få mer o mer kunder så känns de som att ja kommer svika dom, de är jätte många som har sagt att 'Nej du får inte flytta, Vem skall ja då gå till?' Samtidigt känner jag att jag vill flytta ja vill kunna börja om, hitta nya vänner, nytt jobb, nytt miljöombyte. De kändes så bra sist ja var i jönköping, dock så var ja ju instängd i en lägenhet i en vecka men de kändes verkligen skönt att vara där. Bo tillsammans med den jag älskar. Kunna sova ihop, ha någon omkring sig.

Så är de någon jönköpingsbo som läser min blogg som vet något ställe där dom gör naglar eller behöver en nageltecknolog så maila mig! ([email protected])

Annars hur har eran helg varit?? :)


Kommentarer
emelie

hej. jag kom in på din blogg via tilda.fingal :) jag bor i jönköping och det finns massor av nagelställen här. några som är bra är fem sinnen, sköna jag och hudsalongen :)

2010-03-15 @ 12:05:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0