En härlig dag i solen!

Idag har det varit en jätte härlig dag. bortsett från en sak!

Jag vaknade upp, tog en varm lång dusch sedan fixade jag till mig inför en arbetsintervju och en heldag på stan. Jag var lite nervös för bussen vet ni, och denna händelse som jag ska berätta va inte så speciellt kul. Visst alla kan ha en dålig dag och de hade denna tjuriga busschauför!

Jag klev på bussen jag skulle med och frågade snällt om ja kunde fylla på ett busskort, så sa han -ah 200:- blir det då. Han tittade knappt på mig. Så sa jag jaha ah men tar ni kort för jag har bara 100:- löst. Nej vi tar inte kort, har du aldrig åkt buss förut eller? -Neeej! inte här i Jönköping utbrast jag! Då får jag väl kliva utav och ta ut mer pengar och ta en senare buss då sa jag i en bestämnd ton! Vart ska du frågade han, ja in till centrum, ja 25:- blir det då. Ja men 100:- är de minsta jag har. Så du har inget mindre? Varför har du inte de då? Men va gubbe!!!! Varför behöver man vara otrevlig o fräsa o snäsa åt mig? Jag blev skitsur! Men han gick med att växla med mig så jag fick åka med.

Att de ska vara så olika, i en stad så finns de inga kontanter överhuvutaget och i en annan finns det de o så får man inte åka iaf? Knasigt..

Annars har dagen varit bra men kallt och soligt :) Var på hotellet o det verka vara jätte mysigt och bra, imorgon får jag ett samtal och så blir det ett besök till :)


(jag idag, inne på scorett!)

Hur har eran måndag varit? :))



Kommentarer
marlén

Hotbabe.com ;) Hoppas du har det bra i Jönköping och jag håller mina tummar <3 pusss

2010-10-05 @ 07:45:32
URL: http://anithamarlenlinnea.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0