Att inse är ibland svårt

Idag har jag nog insett att jag inte har något val i allt det här jobbiga. Jag kan bara inte dra mig ur detta. Detta som jag inte har valt att genomföra. Det är enormt tungt och kommer vara sjukt jobbigt ända in i det sista. Det är svårt att ibland inse att man får ta och ''ställa upp'' och göra det som ska göras. Just för att man inte har något val. Nu tänker ni att vadå val? alla har val att göra. Nej man har inte det i vissa situationer, det finns helt enkelt inga val. Så är det.

Idag insåg jag att jag har blivit någon annan. En person, en tjej som har samlat på sig så otroligt mycket ångest, stress och är panikslagen istort sett varje dag. Att jag helt plötsligt kan bryta ihop var som helst spelar ingen roll om jag är hemma på jobbet eller är ute någonstans så kan jag bryta ihop totalt. Jag har blivit så arg, förbannad och helt enkelt inte glad för fem öre.

Jag har absolut inte gjort ett endaste fel i allt detta. Jag har bara varit en bra vän. Kanske för bra. Personer tar nog mig lite för givet ibland. Vilket är så fel. Man ska aldrig ta en person för givet. Ta mig inte för givet!! Vill man ha en vän livet ut så får man aldrig aldrig ta hon/han för givet!! Då har man gjort bort sig. Ialla fall om man frågar efter min åsikt. Alla tycker vi olika och det är så det är, inget jag kan eller ska ändra på.

Jag LOVAR mig själv först och främst att från och med ikväll så ska jag vara starkare och stå på mig. Ingen får fan trampa mig på fötterna!!



Kommentarer
Veronica

Anser du att jag har tagit dej för givet i detta?

2011-12-05 @ 23:23:21
URL: http://weronicaz.blogg.se/
Madde S

Du är stark gumman! Jag vet att det ordnar sig! Du klarar det här och har folk vid din sida! Kram :)

2011-12-06 @ 06:29:38
mami

Hej gums..fy fan va du är bra!!!Du är mycket starkare än vad du känner just nu...kasta upp allt det jobbiga på vinden nu ett tag så tar vi det längre fram..nu är julen i antågande å det älskar du!!!Längtar så tills ni kommer hem...älskar dig!!Kramar i massor

2011-12-06 @ 08:26:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0