Kalla kårar!

Ja det fick jag när jag tittade på kvällens kalla fakta program. Det handlade om en kvinna som blev misshandlad här i Jönköping. Hon ringde till polisen i ren panik och berättade att hon blivit hotad och att hennes barn har blivit utsatta för hot och en misshandel. Men de blev inget med denna anmälan. På morgonen dagen efter dödas kvinnan. Ursäkta uttalet men hur i helvete rent ut sagt kunde polisen missa denna anmälan?



Att en 30årig kvinna med barn som lever under hot och anmäler till polisen inte ens tar på allvar? Hur skall man då våga kontakta polisen när man behöver deras hjälp? Mitt förtroende sjönk en hel del om jag ska vara ärlig.  Jag var tvungen att kontakta polisen i sommras ang ett bedrägeri, och mitt förtroende o de bevis ja hade kände ja inte togs på allvar... Men detta tog fasen priset.

Jag satt och suckade o svor över hur fan detta kunde gå till.. Jag är stum, om polisen inte hade missat detta så hade detta mord aldrig skett. Hennes ex man blev dömd til livstidsfängelse. Jag vart så arg, förbannad, frustrerad och jag blev ledsen. När programmet var slut brast ja ut i tårar. Hur kan man ens tänka tanken att planera ett mord, att ens tänka att man skall knivmörda ens föredetta fru? Hur arg man än blir så förstår ja inte. Man måste vara psykisk sjuk i huvudet om man ens funderar på att ha ihjäl någon..




Rip Carla. ♥

Någ ni programmet?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0