Ingen vart så glad som jag!

Som ni läser lite längre ner bland inläggen så var jag på en arbetsintervju i igår (fredags) klockan 10.00 på en studio.

Dagen innan är jag inte ett dugg nervös som alltid. Det kommer sedan på morgonen cirka 1 timma innan jag måste åka. Sedan jag flyttade hit har det varit jätte svårt att få intervjuer, arbetsgivare som söker personal svarar inte när man tar kontakt med dom osv.

Jag var på hotellet och jobbade som vanligt. Någon timma efter vi hade ätit lunch kikade jag på min telefon och såg att jag hade ett missat samtal och ett röstmeddelande. Jag kände inte igen numret som hade ringt, och blev genast nyfiken och lyssnade av meddelandet. Det var Maria! En tjej som kommer öppna en studio här i jönköping som sökte nagelteknologer och stylister. Hon ville att jag skulle ringa upp henne och vi skulle boka en tid för att träffas. Resten utav dagen gick jätte fort. Hemma rå ringde jag och på fredagen skulle ja komma till henne.

När jag kom in i studion så kändes det jätte bra, verkligen som om de var 'hemma'. Ja ni förstår. Luftigt och jätte fin lokal. Maria var/är en jätte gullig och jätte trevlig tjej verkligen!

Intervjun gick bra, jag fick jobbet och senare på kvällen skulle hon ha invigning så hon frågade om jag hade lust att komma. Självklart ville jag komma! Jag fick träffa de andra tjejerna som också kommer jobba där, det var också så himla skoj. Det känns som att detta kommer bli något stort och jätte bra när det väl kommer igång! Jag hoppas och ber till gud att detta blir som Maria har tänkt sig! Maria vet vad hon vill och det syns verkligen på henne att hon vill detta och kör fullt ut! Kul att se en sådan person med så mycket energi! :)

Mamma var den första jag ringde till när jag kom ut från studion. Jag blev så glad så tårarna sprutade! Äntligen får jag jobba med det jag verkligen brinner för! Ah detta kommer bli sjukt skoj!





Kommentarer
mami

All heder å stort lycka till...detta är du såååå mycket värd...go with the floooooooo....hahaha.....älskar dig

2011-05-07 @ 23:33:36
URL: http://aranele.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0