Att hitta motivationen igen.

Jag fick ett tips på en sida av en på gymmet. Jag började läsa och det stod en hel del vettiga saker. Här är en sak. 

"Det bästa träningspasset är det som blir av..."

Sanning med viss modifikation för är man i riskzonen för överträning kan det vara bättre att vara hemma men när man ibland känner sig omotiverad till att träna så ska du veta att det är bättre att göra ett dåligt pass än inget alls ur träningssynpunkt. Visst om du går till gymmet och lyfter mindre än vanligt för att du var trött men då har du ändå lyft något. Du kanske bara orkar springa 5 km av den planerade milen men det är bättre än inget. Kom ihåg det att även om det går dåligt på träningen så har du i.a.f. tränat vilket är bättre än för många andra därute...

Det fick mig att vara nöjd över dagens träning som vart i en form av PW runt sjön. Jag hade en bokad plats på BC men valde att tillbrimga dagen ute i solen. Fick dåligt samvete och så fick jag ett sms utav Jonna som ville ta en promenad så det hakade jag på :) 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0